Τρίτη 30 Μαρτίου 2021

Η χρήση του Ιστότοπου ως διδακτικό εργαλείο στα Γυμνάσια Σκύδρας και Έδεσσας.

 Ο ιστότοπος ουσιαστικά είναι ένα διαθεματικό διδακτικό σενάριο 8-10 ωρών, με κύριο πυλώνα την  ειδικότητα της μουσικής,σε συνεργασία τις ειδικότητες των φιλολόγων και των εικαστικών.

Το σενάριο αποτελείται από τέσσερα μικροσενάρια πάνω σε θέματα του ωρολογίου προγράμματος, χρησιμοποιώντας και υλικό από το ανθολόγιο τραγουδιών του Γυμνασίου. Τα μικροσενάρια αυτά είναι τα:


1)Μουσική σε πέντε τόνους,

2) Μουσικοί διάλογοι,

3) Επιμένω μουσικά και 

4) Μουσική Αρχιτεκτονική.

Τα μικροσενάρια αυτά αποτελούνται από μια μικρή θεωρητική εισαγωγή και στην συνέχεια ακολουθούν δραστηριότητες και κουίζ, κλειστού και ανοιχτού τύπου, που αφορούν στην συγκεκριμένη μουσική έννοια. Υπάρχουν δύο στάδια σε κάθε θέμα, που υλοποιούνται σε μια διδακτική ώρα το καθένα. Το πρώτο στάδιο έχει πιο διδακτικό χαρακτήρα, με ερωτηματολόγια κλειστού τύπου, ενώ το δεύτερο στάδιο έχει πιο δημιουργικό χαρακτήρα, με δραστηριότητες συνθετικές, με παραγωγή μουσικής και λόγου.

Ταυτόχρονα, σε κάθε μικροσενάριο υπάρχουν και μεταστόχοι (π.χ. η εκμάθηση του songmaker), που σταδιακά χτίζουν ικανότητες στους μαθητές, οι οποίες τους επιτρέπουν να υλοποιήσουν εργασίες βαθμιαία αυξανόμενης περιπλοκότητας, με τελικό στόχο την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου τραγουδιού με βίντεο-κλιπ, στο οποίο όλα έχουν δημιουργηθεί από τους μαθητές, από την μουσική και τους στίχους, μέχρι την εκτέλεση και το λογότυπο.

Η ειδικότητα των Φιλολόγων εμπλέκεται στην παραγωγή των στίχων και των Εικαστικών στην δημιουργία του λογοτύπου κάθε ομάδας.

Μια και το σενάριο απευθύνεται  σε Γενικό Σχολείο και όχι σε Μουσικό, γι' αυτό αξιοποιούνται ηλεκτρονικά είδη μουσικής και όργανα, όπως επίσης και η τεχνική της ραπ (ρυθμική εκφορά του λόγου), με τα οποία μπορούν να εκφραστούν μουσικά άνθρωποι που δεν είναι ωδειακά εκπαιδευμένοι.

Το σενάριο αυτό είναι ειδικά προσαρμοσμένο στις συνθήκες της τηλε-εκπαίδευσης και έχουν αναρτηθεί εξαιρετικά ποιοτικές εργασίες μαθητών. Με μεγάλη μου χαρά παρουσίασα εργασίες μαθητών, που ξεφεύγουν από τα στενά σχολικά πλαίσια και είναι πραγματικές καλλιτεχνικές δημιουργίες, που διασκεδάζουν και προβληματίζουν.

Το σενάριο αξιοποιεί μπιχεβιοριστικές θεωρίες μάθησης με κουίζ κλειστού τύπου, γνωστικές-αναπτυξιακές θεωρίες με δραστηριότητες ανακαλυπτικής μάθησης και κοινωνικοπολιτιστικές θεωρήσεις με ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες.  Επίσης, έχει την δυνατότητα  να υλοποιηθεί εξ ολοκλήρου ασύγχρονα, αλλά είναι προτιμότερο να υπάρχει και σύγχρονη υποστήριξη από τον εκπαιδευτικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου